Afrika 2005 - Dag 1 + 2

Wat een ervaring! Wat hebben we veel gezien! Afrika heeft indruk op ons gemaakt. 24 dagen lang legden we bijna 6000 km af doorheen een zeer gevarieerd landschap. We vertrokken in Kaapstad en reisden via Namibiƫ en Botswana tot aan de Victoria watervallen in Zambia. Op de volgende pagina's leest u ons verhaal en dat van een aantal van onze reisgenoten en kan u de foto's bekijken van deze prachtige reis. Veel plezier...

Dag 1 - Amsterdam - Kaapstad

We keken niet echt uit naar een hele dag vliegen, maar wie ver wil komen, moet er iets voor over hebben. Maar gelukkig verliep de vlucht voorspoedig. We vertrokken op tijd en kwamen ook op tijd aan in Kaapstad, zo'n 11 uur later. De avond was reeds gevallen, maar bij het wachten aan de douane kregen we het al spoedig warm, het was er nog zo'n 20 graden. En na wat getreuzel en kennismaken met onze reisleider Arjan, konden we voor het eerst onze bus in, die ons de volgende weken doorheen zuidelijk Afrika zou brengen. Dapper gingen we op de laatste bank zitten, maar al onmiddellijk ervaarden we dat de wegen in Zuid-Afrika niet zo goed zijn aangelegd als bij ons. Wat een schokken! Dat beloofde voor de volgende weken. We kwamen spoedig aan in ons hotel, een oude gevangenis. Maar het zag er allemaal keurig en netjes uit. Het avontuur was begonnen.

Dag 2 - Kaapstad

Al meteen een vrije dag en dat konden we wel gebruiken na de reisdag van gisteren. Eerst een heerlijk terrasje uitgezocht voor een heerlijk ontbijt in de zon. Wat een geweldig gevoel. Vervolgens gingen we op zoek naar een stekker zodat we ons batterijen zouden kunnen opladen en kwamen meteen terecht in een gigantisch winkelcentrum aan het Waterfront. De verleiding om al te gaan shoppen was groot, maar het had weinig zin om nu al van alles te kopen, want dan moesten we het drie weken met ons meeslepen. We slaagden er in om Kevin te bellen, een leuke blanke Zuid-Afrikaan en spraken af om 's anderendaags 's avonds samen iets te gaan eten. Leuk.
We besloten om naar de Tafelberg te gaan en vroegen ons af of dat te voet te doen was. We vroegen het aan meerdere politieagenten, die daar zeer talrijk aanwezig zijn, en kregen te horen dat het een half uur stappen was. Dus wij vertrokken. Helaas bleek dat half uurtje toch wel heel erg optimitsisch ingeschat, want na twee uur stappen kwamen we eindelijk aan het begin van de stoeltjeslift. Maar van daaruit was het uitzicht reeds overweldigend. We besloten om niet verder naar boven te gaan, gezien de top van de Tafelberg zich geheel in de wolken bevond. Dan maar met de taxi terug de stad in, waar we genoten van de Botanische tuinen met hun eekhoorntjes. Wat een bomen staan hier, ongelofelijk... Dan weer te voet terug naar het hotel, want 's avonds gingen we voor het eerst met de groep samen uit eten in de stad. Het was lekker, maar de life-band was nogal luidruchtig. Een beetje wennen toch aan de groep die onze medgezellen zullen zijn de komende weken.